3de graad.

De studierichtingen in de 2e en de 3e graad geven duidelijk aan waarvoor je als leerling wordt voorbereid. Dit noemt men de finaliteit van een studierichting. Er zijn 3 mogelijkheden:

  • DOORSTROOMFINALITEIT = doorstromen naar het hoger onderwijs
  • ARBEIDSMARKTFINALITEIT = doorstromen naar de arbeidmarkt
  • DUBBELE FINALITEIT doorstromen naar de arbeidsmarkt of het hoger onderwijs zijn mogelijk.
  • STEM
    • Wetenschappen-wiskunde @Bessemerstraat (D)
    • Technologische wetenschappen en Engineering @Bessemerstraat (D)
    • Elektromechanische technieken @Bessemerstraat (D/A)
    • Lassen-Constructie @Bessemerstraat (A)
    • Fotolassen 7de specialisatiejaar @ Bessemerstraat (A, 2024-2025)
  • Taal en cultuur
    • Taal en Communicatie @Stationsstraat (D/A)
    • Latijn-wiskunde @Stationsstraat (D)
    • Latijn-moderne talen @Stationsstraat (D)
  • Maatschappij en welzijn
    • Opvoeding en Begeleiding @Bessemerstraat (D/A)
    • Basiszorg en ondersteuning @Bessemerstraat (A)
    • Humane wetenschappen @ Bessemerstraat (D)
    • Thuis- en bejaardenzorg 7de specialisatiejaar @ Bessemerstraat (A, 2024 – 2025)
  • Economie en organisatie
    • Economie-wiskunde @Stationsstraat (D)
    • Economie-moderne talen @Stationsstraat (D)
    • Bedrijfsorganisatie @ Stationsstraat (D/A)
    • Onthaal, organisatie en sales @ Stationsstraat (A)
    • Logistiek 7de specialisatiejaar @ Bessemerstraat (A, 2024-2025)

Wat biedt wetenschappen-wiskunde?

De richting wetenschappen-wiskunde is een sterk theoretische studierichting in de doorstroomfinaliteit. Ze combineert een brede algemene vorming met deductief, empirisch en probleemoplossend leren vanuit de wetenschappen aardrijkskunde, biologie, fysica, chemie en wiskunde.

Wiskunde met 6u per week klimt naar een vrij hoog niveau van algemeenheid en abstractie. Naast de ontwikkeling van de begrippen worden er tevens vaardigheden, rekenregels en algoritmen ontwikkeld. In het vak wiskunde bestaat een wisselwerking tussen theorievorming en de bruikbaarheid ervan voor het oplossen van concrete problemen.

De masterclasses Informatica, statistiek en Klimaatwetenschappen geven je ook alle skills mee om een goed wetenschappelijk onderzoek te voeren en mee te denken over hoe we oplossingen kunnen vinden voor de grootste uitdaging van onze tijd, de klimaatverandering.

Wie kiest voor Wetenschappen-wiskunde?

Alle studierichtingen van de doorstroom hebben een uitgesproken doorstromingsfunctie. Dit wil zeggen dat ze willen voorbereiden op verder studeren in het hoger onderwijs. De enige logische vooropleidingen voor Latijn-wiskunde zijn de richtingen Grieks-Latijn of Latijn in de 2de graad
doorstroom. Je kiest voor deze richting als je in zowat alle vakken (talen, wiskunde, wetenschappen) wilt uitgedaagd worden.

Deze richting is een goede keuze voor leerlingen met een uitgesproken aanleg en een ruime belangstelling voor wiskunde en wetenschappen. Kan je stipt, ordelijk en nauwkeurig werken? Ben je een doorzetter en wil je je vast bijten in een wiskundig of wetenschappelijk probleem? Dan vind jij
zeker een plaats binnen de richting Wetenschappen-Wiskunde

Wat na Wetenschappen – wiskunde?

De verdere studiemogelijkheden zijn zeer uitgebreid: je kan elke richting hoger onderwijs aanvatten. Er zijn geen beperkingen.

In het bijzonder kan je je prima voorbereiden op ingenieursstudies, geneeskunde of andere masteropleidingen

Lessentabel

Basisvorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Engels
2 / 2
Frans
3 / 3
Geschiedenis
2 / 2
Godsdienst
2 / 2
Lichamelijke opvoeding
2 / 2
Nederlands
4 / 4
Specifieke vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Aardrijkskunde
2 / 1
Biologie
1 / 2
Chemie
2 / 2
Fysica
2 / 2
Informaticawetenschappen
0 / 1
Wiskunde
6 / 6
Schooleigen vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Masterclass* Informatica
1 / 0
Masterclass Klimaatwetenschappen
1 / 1
Masterclass* Wiskunde - statistiek
1 / 0
Mens & Samenleving
0 / 1
P-UUR (creatieve, artistieke en persoonlijkheidsvorming
1 / 1
Totaal
32

Een masterclass is een vak dat een extra touch geeft aan de studierichting.
We willen leerlingen hiermee de kans bieden om zich te verdiepen in de nieuwste inzichten en vaardigheden binnen een domein of in een bijkomende taal.
We zetten er in op methodes waarbij leerlingen hands on en in levensechte situaties leren samenwerken, kritisch nadenken en een creatieve oplossing vinden voor een uitdaging of probleem.

Wat biedt Technologische wetenschappen en engineering?

TWE profileert zich als een richting met een hoog abstract-theoretische benadering van kennis, gekoppeld aan een zeer sterke inkleuring vanuit technologische en wetenschappelijke invalshoeken met een sterke wiskundige onderbouwt.

Je onderzoekt op een wetenschappelijke manier de kenmerken van fysische verschijnselen en formuleert wetenschappelijke wetmatigheden. Je toetst de toepassing ervan af in technologische opstellingen en experimenten. Je ontwerpt en verwerkt gegevens met behulp van professionele software.

De basiskennis, opgebouwd binnen wiskunde en Technologische wetenschappen, wordt verder uitgediept en geoefend in de masterclass Engineering. Je ontwerpt er oplossingen voor real-life problemen en brengt zo technologische innovatie tot stand. De masterclass Statistiek helpt je om je onderzoeken ook op een sterke data-analyse te baseren.

Je ontwikkelt verder je brede wetenschappelijk-wiskundige achtergrond, maar we laten je ook kennismaken met het zoeken van oplossingen voor real-lifeproblemen, cases gelinkt aan de beroepspraktijk. Via gastcolleges, bedrijfsbezoeken, STEM-projecten i.s.m. bedrijven/hoger onderwijs
zorgen wij dat je je onderzoeksvaardigheden en persoonlijke softskills verder ontwikkelt zodat je voorbereid bent op een uitdagende maatschappij in de 21ste eeuw.

Wie kiest voor Technologische wetenschappen en Engineering?

Als je kiest voor STEM in TWE heb je zeker interesse voor technologie, wetenschappen en wiskunde. Je bestudeert graag de wiskundige verklaring van een probleem en houdt ervan probleemoplossend te werken. Dankzij je technisch wetenschappelijk, praktijkgericht en innovatief denken leer je problemen in kaart brengen, wiskundig analyseren en naar optimale oplossingen zoeken.

Wat na Technologische wetenschappen en Engineering?

Na afronding van 6TWE is een keuze voor een academische masteropleiding in de technologische sector (master industriële wetenschappen, master ingenieurswetenschappen, architectuur, engineering-technology, fysica…) een logische keuze.

Lessentabel

Basisvorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Aardrijkskunde
1 / 1
Biologie
1 / 0
Engels
2 / 2
Frans
2 / 2
Geschiedenis
1 / 1
Godsdienst
2 / 2
Lichamelijke opvoeding
2 / 2
Nederlands
3 / 3
Specifieke vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Technologische wetenschappen en Engineering
Chemie - 2 / 1
Fysica - 5 / 6
Informaticawetenschappen - 0 / 1
7 / 8
Wiskunde
6 / 6
Schooleigen vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Mens & Samenleving
0 / 1
P-UUR (creatieve, artistieke en persoonlijkheidsvorming
1 / 1
Masterclass* Engineering
3 / 3
Masterclass* Wiskunde - Statistiek
1 / 0
Totaal
33

Een masterclass is een vak dat een extra touch geeft aan de studierichting.
We willen leerlingen hiermee de kans bieden om zich te verdiepen in de nieuwste inzichten en vaardigheden binnen een domein of in een bijkomende taal.
We zetten er in op methodes waarbij leerlingen hands on en in levensechte situaties leren samenwerken, kritisch nadenken en een creatieve oplossing vinden voor een uitdaging of probleem.

Wat biedt Elektromechanische technieken?

In deze richting benader je kennis op een theoretisch-praktische manier. Dit wordt gekoppeld aan een uitgebreide inkleuring vanuit technologische en wiskundige invalshoeken.

Via projectmatig werken binnen de technologische vakken wordt het ontwikkelen van een onderzoekende manier van leren sterk gestimuleerd. De theorie en praktijk wordt op een evenwichtige manier aan elkaar gekoppeld zodat je een logisch inzicht verwerft in de theoretisch technologische
materie.

In de Masterclass Industrie 4.0 wordt dit verder uitgediept en krijg je inzicht in hoe hedendaagse industriële processen verlopen.

Wie kiest voor Elektromechanische technieken?

Als je kiest voor STEM in Elektromechanische technieken heb je een uitgesproken interesse voor technologische toepassingen. Je helpt graag oplossingen mee bedenken vanuit een praktisch inzicht in de techniek.

Wat na Elektromechanische technieken?

Na afronding van 6 Elektromechanische technieken is een keuze voor een professionele bacheloropleiding in de technologische sector (elektro-mechanica, energietechnologie, elektronica-ICT, toegepaste informatica…) een logische keuze. Vanzelfsprekend behoort ook een graduaatsopleiding of zevende specialisatiejaar tot de mogelijkheden.

Voor erg gemotiveerde leerlingen is een masteropleiding tot industrieel ingenieur via een schakelprogramma ook een optie. Je kan ook kiezen voor de lerarenopleiding technische vakken.

Lessentabel

Basisvorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Aardrijkskunde
1 / 1
Engels
2 / 2
Frans
2 / 2
Geschiedenis
1 / 1
Godsdienst
2 / 2
Lichamelijke opvoeding
2 / 2
Natuurwetenschappen
1 / 1
Nederlands
3 / 3
Specifieke vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Elektromechanische technieken
12/13
Wiskunde
3 / 3
Schooleigen vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Masterclass Industrie 4.0
2 / 0
Mens & Samenleving
0 / 1
P-UUR (creatieve, artistieke en persoonlijkheidsvorming
1 / 1
Totaal
32

Een masterclass is een vak dat een extra touch geeft aan de studierichting.
We willen leerlingen hiermee de kans bieden om zich te verdiepen in de nieuwste inzichten en vaardigheden binnen een domein of in een bijkomende taal.
We zetten er in op methodes waarbij leerlingen hands on en in levensechte situatiesleren samenwerken, kritisch nadenken en een creatieve oplossing vinden voor een uitdaging of probleem.

Wat biedt Lassen-Constructie?

Je wordt door de vele uren praktijk een specialist op het vlak van lastechnieken en constructie. Je leert door gebruik te maken van digitale technische informatie, te lassen constructies voorbereiden en uitvoeren met de allernieuwste technieken. Je leert gegevens verwerken, tekeningen en schema’s lezen en begrijpen. Je maakt kennis met echte werksituaties in een bedrijf via stage vanaf het zesde jaar.

In de masterclass Fotolassen word jeingeleid in een aantal specifieke lastechnieken die nodig zijn om gekwalificeerde en gespecialiseerde laswerken uit te voeren

Wie kiest voor Lassen-Constructie?

Als je kiest voor STEM in LC heb je een uitgesproken interesse voor las- en constructietechnieken. Je leert graag op een praktische wijze en wil je specialiseren in de allernieuwste technieken

Wat na het 6de Lassen-Constructie ?

Na afronding van het zesde jaar ben je klaar voor de arbeidsmarkt. Je kan ook een graduaatsopleiding aanvatten of de éénjarige Se-n-Se Lasser-monteerder of Pijpfitter-fabriceur aanvatten.

Lessentabel

Basisvorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Engels
2 / 2
Godsdienst
2 / 2
Lichamelijke opvoeding
2 / 2
Project Algemene Vakken
Maatschappelijke vorming - 1 / 1
Nederlands - 2 / 2
Wiskunde - 2 / 2
5 / 5
Specifieke vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Lassen-Constructie
17 / 17
Schooleigen vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Masterclass* Fotolassen
3 / 3
P-UUR (creatieve, artistieke en persoonlijkheidsvorming)
1 / 1
Totaal
32

Een masterclass is een vak dat een extra touch geeft aan de studierichting.
We willen leerlingen hiermee de kans bieden om zich te verdiepen in de nieuwste inzichten en vaardigheden binnen een domein of in een bijkomende taal.
We zetten er in op methodes waarbij leerlingen hands on en in levensechte situaties leren samenwerken, kritisch nadenken en een creatieve oplossing vinden voor een uitdaging of probleem.

Wat houdt het in?

Tijdens dit 7de specialisatiejaar leer je alles over specifieke lastechnieken om gekwalificeerde lastechnieken uit te voeren.

 

Voor wie?

Na afronding van 6LC is een keuze voor een 7de specialisatiejaar een logische keuze. In de oude onderwijsstructuur (huidige leerlingen 5de en 6de jaar) verwerf je je diploma secundair onderwijs namelijk pas na het 7de jaar. Je verwerft de startkwalificatie om het beroep van gekwalificeerd lasser uit te oefenen via één of meerdere lascertificaten. Verder kan je je vervolmaken via talrijke (bedrijfs-) vervolgopleidingen die op deze studierichting aansluiten.

 

 

Lessentabel

Basisvorming
Aantal lesuren
Engels
2
Godsdienst
2
LO
2
Project Algemene Vakken
6
Specifieke vorming
Aantal lesuren
Realisaties fotolassen (incl. 7u stage per week)
20
Totaal
32 lesuren

Wat biedt Taal & Communicatie?

De richting Taal en Communicatie behoort tot de dubbele finaliteit en bevat een goede combinatie van theorie en praktijk. Communicatie en meertaligheid vormen de basis, alsook planning en organisatie.

De richting biedt net zoals in de tweede graad Frans, Engels, Duits en de masterclass Spaans aan waar je je verder in zal verdiepen.
Daarnaast bevat de studierichting Taal en Communicatie het hoofdvak public relations waarin je communicatieprojecten leert voorbereiden en uitvoeren.
Daarbij zal je ook verschillende communicatieproducten en -tools ontwikkelen en deskundig omgaan met media en communicatieplatformen.

Wie kiest voor Taal & Communicatie

Voor alle leerlingen leerlingen die Taal enCommunicatie al doorliepen in de tweede graad, maar ook voor leerlingen die gefascineerd zijn door
(vreemde) talen en alles wat met communicatie, planning en organisatie te maken heeft. Je bent leergierig, je durft creatief te werk te gaan en out-of-the-box te denken.
Kortom: voor echte durvers.

Wat na Taal & Communicatie?

Na de richting Taal & Communicatie kan je verschillende wegen bewandelen. Aangezien de richting tot de dubbele finaliteit behoort, kan je meteen de arbeidsmarkt instappen en een communicatieve functie innemen.

Wil je liever nog wat verder studeren?

Kijk dan zeker naar het studiegebied Handelswetenschappen en Bedrijfskunde dat richtingen aanbiedt zoals Communicatiemanagement, Journalistiek, Media en Entertainment Business en Office Management.

Ook kan je met je communicatiekennis en businessmindset voor Onderwijs of Toerisme kiezen.

Op welke campus?

Onze school is in volle ontwikkeling naar een domeinschool. Deze fysieke overstap start vanaf september 2021 en zal vanaf het 3de jaar stapsgewijs meegroeien. Via onderstaande link vind je een document met hierin de schoolorganisatie voor schooljaar ’21-’22 en daarbij ook een vooruitblik.

STUDIEAANBOD PER VESTIGINGSPLAATS 21-22

Lessentabel

Basisvorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Aardrijkskunde
1 / 1
Geschiedenis
1 / 1
Godsdienst
2 / 2
LO
2 / 2
Natuurwetenschappen
1 / 1
Wiskunde
2 / 2
Specifieke vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Duits
2 / 2
Engels
4 / 3
Frans
4 / 4
Nederlands
4 / 4
Public relations
7 / 7
Schooleigen vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Masterclass* Spaans
1 / 1
Mens & Samenleving
0 / 1
P-UUR (creatieve, artistieke en persoonlijkheidsvorming)
1 / 1
Totaal
32

Een masterclass is een vak dat een extra touch geeft aan de studierichting.
We willen leerlingen hiermee de kans bieden om zich te verdiepen in de nieuwste inzichten en vaardigheden binnen een domein of in een bijkomende taal.
We zetten er in op methodes waarbij leerlingen hands on en in levensechte situaties leren samenwerken, kritisch nadenken en een creatieve oplossing vinden voor een uitdaging of probleem.

Wat biedt Latijn-wiskunde?

In de derde graad Latijn is het tijd om de vruchten te plukken van de inspanningen die de voorbije jaren geleverd werden. De meeste grammatica en woordenschat is al gekend waardoor we ons kunnen focussen op een mooie reis doorheen de Romeinse geschiedenis. Grote namen uit de literatuur (Vergilius, Horatius, Tacitus,…) kruisen ons pad, maar we leren ook imposante figuren uit de oudheid (keizer Nero, Agrippina, Cicero, Catilina, Seneca,…) kennen.

Een uitgebreid aanbod aan tekstsoorten staat op het programma waarbij we telkens een andere kant van de Romeinen leren kennen: gaande van poëzie tot retoriek. Maar evengoed filosoferen we over de grote vragen van het leven of komen we via ooggetuigen meer te weten over de brand van Rome onder Nero én zijn beschuldiging aan het adres van de christenen. De link met onze huidige maatschappij is nooit veraf; zeker niet wanneer we het Romeinse recht onderzoeken en de invloed ervan op onze rechtspraak. Het Latijn kent een eeuwenlange traditie en net zoals in de tweede graad beperken we ons niet tot teksten uit de klassieke periode maar komen ook de latere eeuwen aan bod. Hoe dan ook, het wordt een gevarieerde en boeiende reis doorheen het verleden!

Het vak wiskunde klimt in deze richting met 6u per week naar een vrij hoog niveau van algemeenheid en abstractie. Naast de ontwikkeling van nieuwe begrippen worden er vaardigheden, rekenregels en algoritmen ontwikkeld. In het vak wiskunde is er een wisselwerking tussen theorievorming en de
bruikbaarheid ervan bij het oplossen van concrete problemen. Wist je trouwens dat je dagelijks gebruik maakt van een wiskundige toepassing wanneer je een zoekmachine of paswoordbeveiliging gebruikt?

Hiernaast zal je een sterk pakket wetenschappen krijgen en leer je programmeren. De masterclass Statistiek zal je ook de nodige skills meegeven om je onderzoeken op een sterke data-analyse te baseren

Wie kiest voor Latijn-wiskunde?

Alle studierichtingen van de doorstroom hebben een uitgesproken doorstromingsfunctie. Dit wil zeggen dat ze willen voorbereiden op verder studeren in het hoger onderwijs. De enige logische vooropleidingen voor Latijn-wiskunde zijn de richtingen Grieks-Latijn of Latijn in de 2de graad
doorstroom. Je kiest voor deze richting als je in zowat alle vakken (talen, wiskunde, wetenschappen) wilt uitgedaagd worden

Wat na Latijn-wiskunde?

De verdere studiemogelijkheden zijn zeer uitgebreid: je kan elke richting hoger onderwijs aanvatten.
Er zijn geen beperkingen. Deze richting bereidt je ook prima voor op bij voorbeeld geneeskunde of andere academische masteropleidingen.

Lessentabel

Basisvorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Aardrijkskunde
1 / 1
Engels
2 / 2
Frans
3 / 3
Geschiedenis
2 / 2
Godsdienst
2 / 2
LO
2 / 2
Nederlands
4 / 4
Specifieke vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Biologie
1 / 1
Chemie
2 / 1
Fysica
1 / 1
Informaticawetenschappen
0 / 1
Latijn
4 / 4
Wiskunde
6 / 6
Schooleigen vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
P-UUR (creatieve, artistieke en persoonlijkheidsvorming
1 / 1
Mens & Samenleving
0 / 1
Masterclass* wiskunde - Statistiek
1 / 0
Totaal
32

Een masterclass is een vak dat een extra touch geeft aan de studierichting.
We willen leerlingen hiermee de kans bieden om zich te verdiepen in de nieuwste inzichten en vaardigheden binnen een domein of in een bijkomende taal.
We zetten er in op methodes waarbij leerlingen hands on en in levensechte situaties leren samenwerken, kritisch nadenken en een creatieve oplossing vinden voor een uitdaging of probleem.

Wat biedt Latijn-moderne talen?

In de derde graad Latijn is het tijd om de vruchten te plukken van de inspanningen die de voorbije jaren geleverd werden. De meeste grammatica en woordenschat is al gekend waardoor we ons kunnen focussen op een mooie reis doorheen de Romeinse geschiedenis.

Grote namen uit de literatuur (Vergilius, Horatius, Tacitus,…) kruisen ons pad, maar we leren ook imposante figuren uit de oudheid (keizer Nero, Agrippina, Cicero, Catilina, Seneca,…) kennen. Een uitgebreid aanbod aan tekstsoorten staat op het programma waarbij we telkens een andere kant van de Romeinen leren kennen: gaande van poëzie tot retoriek. Maar evengoed filosoferen we
over de grote vragen van het leven of komen we via ooggetuigen meer te weten over de brand van Rome onder Nero én zijn beschuldiging aan het adres van de christenen. De link met onze huidige maatschappij is nooit veraf; zeker niet wanneer we het Romeinse recht onderzoeken en de invloed ervan op onze rechtspraak. Het Latijn kent een eeuwenlange traditie en net zoals in de tweede
graad beperken we ons niet tot teksten uit de klassieke periode maar komen ook de latere eeuwen aan bod. Hoe dan ook, het wordt een gevarieerde en boeiende reis doorheen het verleden!

Je interesse voor taal wordt verder uitgedaagd in Nederlands en de vreemde talen Duits, Engels en Frans.Bovendien ga je in de masterclass Spaans kunnen proeven van de Spaanse taal en cultuur. In de masterclass Taaltechnologie en Taalredactie leer je sterke teksten schrijven met behulp van verschillende taaltechnologieën.

Wie kiest voor Latijn-moderne talen?

Alle studierichtingen van de doorstroom hebben een uitgesproken doorstromingsfunctie. Je kiest voor deze richting vanuit een sterke interesse in taal en cultuur. Je kiest voor deze richting als je in zowat alle vakken (talen, wiskunde, wetenschappen) wilt uitgedaagd worden

Wat na Latijn-moderne talen?

De verdere studiemogelijkheden zijn zeer uitgebreid: je kan een brede waaier van richtingen in het hoger onderwijs aanvatten. Er zijn geen beperkingen. Enkel verder studeren in zuiver wiskundig- wetenschappelijke opleidingen is niet evident.

De logische verdere uitwegen voor deze studierichting zijn vooral te situeren in de studierichtingen met een taalkundig karakter, geschiedenis, menswetenschappelijke richtingen, …

Lessentabel

Basisvorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Aardrijkskunde
1 / 1
Geschiedenis
2 / 2
Godsdienst
2 / 2
LO
2 / 2
Natuurwetenschappen
2 / 1
Wiskunde
3 / 3
Specifieke vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Duits
2 / 2
Engels
3 / 3
Frans
4 / 4
Latijn
4 / 4
Nederlands
4 / 4
Schooleigen vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Mens & Samenleving
0 / 1
Masterclass* Spaans
1 / 1
Masterclass* Taaltechnologie & Taalredactie
1 / 1
P-uur (creatieve, artistieke en persoonlijkheidsvorming)
1 / 1
Totaal
32

Een masterclass is een vak dat een extra touch geeft aan de studierichting.
We willen leerlingen hiermee de kans bieden om zich te verdiepen in de nieuwste inzichten en vaardigheden binnen een domein of in een bijkomende taal.
We zetten er in op methodes waarbij leerlingen hands on en in levensechte situaties leren samenwerken, kritisch nadenken en een creatieve oplossing vinden voor een uitdaging of probleem.

Wat biedt Opvoeding en Begeleiding?

Opvoeding en begeleiding is een theoretisch-praktische studierichting in de dubbele finaliteit binnen het domein maatschappij en welzijn.
De leerlingen ontwikkelen een wetenschappelijk-theoretische basis m.b.t. psychologie, (ortho)pedagogiek, toegepaste filosofie, recht en deontologie en de mens en zijn plaats in de samenleving. Dit alles met oog voor contexten en voorbeelden uit de welzijnszorg.

Vanuit deze wetenschappelijk-theoretische basis leren leerlingen als toekomstig kinderbegeleider van baby’s, peuters en schoolgaande jeugd pedagogisch handelen.

In de masterclass Gezondheidswetenschappen leiden we je in in de studie van gezondheid, gezondheidsproblemen en de gezondheidszorg. Je zal deze kennis en skills kunnen inzetten in je omgang met mensen. Tegelijk geeft het je ook een sterkere basis voor eventuele vervolgstudies in de gezondheidszorg.

Wie kiest voor Opvoeding en Begeleiding ?

Als je kiest voor opvoeding en begeleiding dan ben je sociaalvoelend en ga je graag met kinderen om. Je hebt interesse in menselijke relaties en over de sociale en psychologische aspecten van de samenleving.

Wat na Opvoeding en Begeleiding?

Deze studierichting is een richting uit de dubbele finaliteit. Dit betekent dat we je voorbereiden op een selectie professionele bachelors en graduaatsopleidingen zoals het onderwijs, verpleegkunde en verschillende andere sociale beroepen

Lessentabel

Basisvorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Aardrijkskunde
1 / 1
Engels
2 / 2
Frans
2 / 2
Godsdienst
2 / 2
Geschiedenis
1 / 1
Lichamelijke opvoeding
2 / 2
Natuurwetenschappen
1 / 1
Nederlands
3 / 3
Wiskunde
3 / 3
Specifieke vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Opvoeding en begeleiding
12 / 12
Specifieke vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Masterclass* Gezondheidswetenschappen
2 / 1
Mens & Samenleving
0 / 1
P-UUR (creatieve, artistieke en persoonlijkheidsvorming
1 / 1
Totaal
32

Een masterclass is een vak dat een extra touch geeft aan de studierichting.
We willen leerlingen hiermee de kans bieden om zich te verdiepen in de nieuwste inzichten en vaardigheden binnen een domein of in een bijkomende taal.
We zetten er in op methodes waarbij leerlingen hands on en in levensechte situaties leren samenwerken, kritisch nadenken en een creatieve oplossing vinden voor een uitdaging of probleem.

Wat biedt Basiszorg en Ondersteuning?

Basiszorg en ondersteuning is een praktische richting in de arbeidsmarktfinaliteit en richt zich op leerlingen die willen doorgroeien naar een zorg- of welzijnsberoep. Leerlingen verwerven huishoudelijke en logistieke competenties maar krijgen ook al een basis van vaardigheden die in verschillende zorg- en welzijnsberoepen (o.m. Verzorgende, Zorgkundige, Kinderbegeleider baby’s en peuters en Kinderbegeleider schoolgaande kinderen.

In de masterclass Gezond leven leggen we de focus op hoe je een gezond leven
kan leiden en hoe je dit als zorgkundige met een voorbeeldfunctie in de praktijk kan brengen.

Wie kiest voor Basiszorg en Ondersteuning ?

Je bent sociaalvoelend en zorgzaam en gaat graag om met kinderen. Je hebt interesse in menselijke relaties en wil later graag een beroep uitoefenen in de zorgsector.

Wat na Basiszorg en Ondersteuning?

Na het zesde jaar ben je klaar om naar de arbeidsmarkt te gaan. Je kan ook een graduaatsopleiding aanvatten of de éénjarige Se-n-se Kinderbegeleider of Verzorgende/Zorgkundige beginnen. Ook de opleiding HBO5 Verpleegkunde volgen behoort tot de mogelijkheden.

Lessentabel

Basisvorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Engels
2 / 2
Godsdienst
2 / 2
Lichamelijke Opvoeding
2 / 2
SMART-Education
Maatschappelijke vorming - 1 / 1
Nederlands - 2 / 2
Wiskunde - 2 / 2
5 / 5
Specifieke vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Basiszorg en Ondersteuning
18 / 18
Schooleigen vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Masterclass* Gezond leven
2 / 2
P-UUR (creatieve, artistieke en persoonlijkheidsvorming)
1 / 1
Totaal
32

Een masterclass is een vak dat een extra touch geeft aan de studierichting.
We willen leerlingen hiermee de kans bieden om zich te verdiepen in de nieuwste inzichten en vaardigheden binnen een domein of in een bijkomende taal.
We zetten er in op methodes waarbij leerlingen hands on en in levensechte situaties leren samenwerken, kritisch nadenken en een creatieve oplossing vinden voor een uitdaging of probleem.

Wat biedt Humane wetenschappen?

Humane wetenschappen is een sterk theoretische studierichting in de doorstroomfinaliteit. Ze combineert een brede algemene vorming met filosofie,
kunstbeschouwing, sociale en gedragswetenschappen en statistiek.

Wie kiest Humane wetenschappen?

Je hebt een sterke interesse in Sociale en gedragswetenschappen: vanuit -theorieën, begrippen en tradities leer je kritisch reflecteren over visies en thema’s uit volgende wetenschapsgebieden: sociologie, politieke wetenschappen, psychologie, (ortho) pedagogiek en sociaal recht.

Je staat open voor en bent verwonderd over de schoonheid van beelden. In de
Masterclass Arts verdiepen we deze interesse in beeld en kunst en trainen we bovendien je Engelse taalvaardigheid door hierover met elkaar te praten in het Engels.

Je wil graag nadenken over verschillende visies op het leven en daar ook over met elkaar in gesprek gaan. In die zin zal de Masterclass Communicatiewetenschappen je extra kennis over en skills in communiceren geven.

 

Wat na Humane wetenschappen?

Deze richting uit de doorstroomfinaliteit opent de weg naar een brede waaier aan academische en professionele bachelors. Enkele mogelijke vervolgstudies: Leerkracht, Journalistiek, Communicatiemanagement, politieke en sociale wetenschappen, Criminologie,Rechten, Psychologie, (Ortho)pedagogie, Logopedie, Archeologie, Kunstwetenschappen, Geschiedenis, Wijsbegeerte, …

Lessentabel

Basisvorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Aardrijkskunde
1 / 1
Engels
2 / 2
Frans
3 / 3
Geschiedenis
2 / 2
Godsdienst
2 / 2
Lichamelijke opvoeding
2 / 2
Natuurwetenschappen
2 / 2
Nederlands
4 / 4
Wiskunde
3 / 3
Specifieke vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Filosofie
2 / 2
Kunstbeschouwing
1 / 1
Sociale en gedragswetenschappen
4 / 4
Statistiek
1 / 1
Schooleigen vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Masterclass* Communicatiewetenschappen
1 / 1
Masterclass* Arts
1 / 0
Mens & Samenleving
0 / 1
P-UUR (creatieve, artistieke en persoonlijkheidsvorming
1 / 1
TOTAAL
32

Een masterclass is een vak dat een extra touch geeft aan de studierichting.
We willen leerlingen hiermee de kans bieden om zich te verdiepen in de nieuwste inzichten en vaardigheden binnen een domein of in een bijkomende taal.
We zetten er in op methodes waarbij leerlingen hands on en in levensechte situaties leren samenwerken, kritisch nadenken en een creatieve oplossing vinden voor een uitdaging of probleem.

Wat houdt het in?

Tijdens dit 7de specialisatiejaar leer je zorg bieden aan volwassenen en gezinnen. Je leert daarbij functioneren als lid van een verpleegkundig team. De zorg en begeleiding vindt plaats in diverse complexe zorgsituaties.

 

Voor wie?

Na afronding van 6 Verzorging is een keuze voor een 7de specialisatiejaar een logische keuze. In de oude onderwijsstructuur (huidige leerlingen 5de en 6de jaar) verwerf je je diploma secundair onderwijs namelijk pas na het 7de jaar. Je verwerft de startkwalificatie van gespecialiseerd zorgkundige. Steeds vaker kiezen leerlingen van 7TBZ voor een graduaatsopleiding in de sociale sector zoals verpleegkunde

 

 

Lessentabel

Basisvorming
Aantal lesuren
Engels
2
Expressie
2
Godsdienst
2
LO
2
Project Algemene Vakken
4
Specifieke vorming
Aantal lesuren
Indirecte zorg
2
Stage
12
Verzorging
6
Totaal
32 lesuren

Wat biedt Economie-wiskunde?

De component economie maakt onderscheid tussen algemene (micro- en
macro-) economie en bedrijfswetenschappen. Bij algemene economie bestuderen leerlingen onderwerpen zoals prijsvorming, economische groei, de kapitaalmarkt, overheidsbeleid en duurzaamheid. Bij bedrijfswetenschappen maken de leerlingen kennis met de werking van ondernemingen. Daarbij worden onderwerpen zoals ondernemingsstrategieën, ondernemingsvormen, financieringsvormen en analyse van de jaarrekening bestudeerd. De leerlingen leren logisch en kritisch denken om de economische concepten en hun onderlinge verbanden te begrijpen.

Het vak wiskunde klimt in deze richting met 6u per week naar een vrij hoog niveau van algemeenheid en abstractie. Naast de ontwikkeling van nieuwe begrippen worden er vaardigheden, rekenregels en algoritmen ontwikkeld. In het vak wiskunde is er een wisselwerking tussen theorievorming en de bruikbaarheid ervan bij het oplossen van concrete problemen. Wist je trouwens dat je dagelijks gebruik maakt van een wiskundige toepassing wanneer je een zoekmachine of paswoord-beveiliging gebruikt?

De masterclasses Informatica en statistiek geven je alle skills mee om een goed
marktonderzoek te voeren en dit te onderbouwen met een sterke data-analyse. Dit is de basis van elke sterke onderneming.

‘Duurzaam ondernemen’ , waarbij rendement samengaat met sociale rechten en een duurzaam gebruik van grondstoffen en energie is tenslotte waartoe we
je willen aanmoedigen in de gelijknamige masterclass.

Wie kiest voor Economie-wiskunde?

Alle studierichtingen van de doorstroom hebben een uitgesproken doorstromingsfunctie. De logische vooropleiding is in de 2de graad doorstroom de richting Economie, Latijn of Wetenschappen, telkens met de 5-urencursus voor wiskunde. Andere vooropleidingen zijn mogelijk, maar individueel te bekijken.

Aanleg voor en bijzondere interesse in economie en wiskunde zijn natuurlijk wel vanzelfsprekende sleutels tot succes. Omdat economie een vak is dat heel erg aansluit bij de actualiteit rekenen we ook op de nodige belangstelling voor economische onderwerpen en het volgen van de actualiteit

Wat na Economie-wiskunde?

De combinatie van deze twee vakdomeinen staat borg voor ruime keuzemogelijkheden in het hoger onderwijs. Er zijn geen beperkingen. Academische bachelors die zeker aansluiten bij deze richting zijn
bij voorbeeld: Toegepaste economische wetenschappen en Handelsingenieur.

Lessentabel

Basisvorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Aardrijkskunde
1 / 1
Engels
2 / 2
Frans
3 / 3
Geschiedenis
2 / 2
Godsdienst
2 / 2
LO
2 / 2
Natuurwetenschappen
2 / 2
Nederlands
4 / 4
Specifieke vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Economie
4 / 4
Informaticawetenschappen
0 / 1
Wiskunde
6 / 6
Schooleigen vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Masterclass* Duurzaam ondernemen
1 / 1
Masterclass* Informatica
1 / 0
Masterclass* Wiskunde - Statistiek
1 / 0
Mens & Samenleving
0 / 1
P-UUR (creatieve, artistieke en persoonlijkheidsvorming)
1 / 1
Totaal
32

Een masterclass is een vak dat een extra touch geeft aan de studierichting.
We willen leerlingen hiermee de kans bieden om zich te verdiepen in de nieuwste inzichten en vaardigheden binnen een domein of in een bijkomende taal.
We zetten er in op methodes waarbij leerlingen hands on en in levensechte situaties leren samenwerken, kritisch nadenken en een creatieve oplossing vinden voor een uitdaging of probleem.

Wat biedt Economie-moderne talen?

De component economie maakt onderscheid tussen algemene (micro- en macro-) economie en bedrijfswetenschappen. Bij algemene economie bestuderen leerlingen onderwerpen zoals prijsvorming, economische groei, de kapitaalmarkt, overheidsbeleid en duurzaamheid. Bij bedrijfswetenschappen maken de leerlingen kennis met de werking van ondernemingen. Daarbij worden onderwerpen zoals ondernemingsstrategieën, ondernemingsvormen,
financieringsvormen en analyse van de jaarrekening bestudeerd. De leerlingen leren logisch en kritisch denken om de economische concepten en hun onderlinge verbanden te begrijpen.

In alle doorstroom-studierichtingen neemt de studie van de moderne talen een belangrijke plaats in. De aandacht gaat naar het ontwikkelen van communicatieve vaardigheden (luisteren, lezen, spreken en schrijven), de reflectie op taal en de kennismaking met anderstalige literatuur.

De masterclass statistiek geeft je alle skills mee om een goed marktonderzoek te voeren en  dit te onderbouwen met een sterke data-analyse. Dit is de basis van elke sterke onderneming. ‘Duurzaam ondernemen’ , waarbij rendement samengaat met sociale rechten en een duurzaam gebruik van grondstoffen en energie is tenslotte waartoe we je willen aanmoedigen in de gelijknamige masterclass.

Wie kiest voor Economie-moderne talen?

Alle studierichtingen van de doorstroom hebben een uitgesproken doorstromingsfunctie. Dit wil zeggen dat ze willen voorbereiden op verder studeren in het hoger onderwijs. De logische vooropleiding is de richting Economische wetenschappen in de 2de graad doorstroom. Andere
vooropleidingen zijn mogelijk, maar individueel te bekijken.

Aanleg voor en bijzondere interesse in economie en vreemde talen zijn wel vanzelfsprekende sleutels tot succes. Omdat economie een vak is dat heel erg aansluit bij de actualiteit rekenen we ook op de nodige belangstelling voor economische onderwerpen en het volgen van de actualiteit.

Wat na Economie-moderne talen?

De combinatie van deze twee vakdomeinen staat borg voor ruime keuzemogelijkheden in het hoger onderwijs, waar enkel een voorbehoud is voor richtingen met veel wiskunde en/of wetenschappen.
De richting biedt mooie slaagkansen in professionele bachelors zoals handelswetenschappen, international business of bedrijfskunde. Ook in onderwijs ligt er toekomst.

Lessentabel

Basisvorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Aardrijkskunde
1 / 1
Geschiedenis
2 / 2
Godsdienst
2 / 2
LO
2 / 2
Natuurwetenschappen
2 / 1
Specifieke vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Duits
2 / 2
Economie
4 / 4
Engels
3 / 3
Frans
4 / 4
Nederlands
4 / 4
Wiskunde
3 / 4
Schooleigen vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Masterclass* wiskunde - statistiek
1 / 0
Masterclass* Duurzaam ondernemen
1 / 1
Mens & Samenleving
0 / 1
P-UUR (creatieve, artistieke en persoonlijkheidsvorming)
1 / 1
Totaal
32

Een masterclass is een vak dat een extra touch geeft aan de studierichting.
We willen leerlingen hiermee de kans bieden om zich te verdiepen in de nieuwste inzichten en vaardigheden binnen een domein of in een bijkomende taal.
We zetten er in op methodes waarbij leerlingen hands on en in levensechte situatiesleren samenwerken, kritisch nadenken en een creatieve oplossing vinden voor een uitdaging of probleem.

Wat biedt Bedrijfsorganisatie?

Bedrijfsorganisatie is een theoretisch-praktische studierichting met een groot pakket algemene economie en bedrijfswetenschappen. De focus ligt op het ontwikkelen van competenties rond boekhouden, financieel beheer
en ondersteuning van HR-activiteiten.

Het gebruik van professionele software staat centraal om zo de digitale competenties te versterken in een wereld waarin de goederen-, documenten- en informatiestroom in sterke mate gedigitaliseerd zijn. Ook financiële wiskunde komt aan bod. Naast een algemene vorming krijg je ook een brede bedrijfsgerichte vorming. Deze vorming kan zowel op school als daarbuiten georganiseerd worden in het kader van een minionderneming, bedrijfsbezoeken, seminaries en praktische leermomenten.

Taalvaardigheid blijft essentieel. Je leert je in een brede maatschappelijke én beroepsgerichte context uitdrukken in hetNederlands, Frans en Engels.

Wie kiest voor Bedrijfsorganisatie?

Je hebt een sterke interesse in de economische aspecten van de samenleving.
Je hebt bovendien aanleg en interesse voor vreemde talen, communicatie en
informaticatoepassingen.

Leerlingen die kiezen voor Bedrijfsorganisatie:
• werken graag met ondernemingscijfers en versterken hun competenties
in accounting en financieel beheer;
• verdiepen zich in HR topics waaronder rekrutering en selectie,
sociaal overleg, tewerkstelling en verloning;
• willen meer weten over sociale wetgeving en loonberekeningen;
• verwerven competenties ter ondersteuning van de boekhoud- en HR afdeling.

Wat na Bedrijfsorganisatie?

Deze studierichting is een richting uit de dubbele finaliteit. Dit betekent enerzijds dat je voorbereid wordt op de arbeidsmarkt. Anderzijds word je ook voorbereid op een selectie van professionele bachelors en graduaatsopleidingen in de economische sector. Na afronding van 6 BO is een bacheloropleiding in het studiedomein “Handelswetenschappen en bedrijfskunde” een logische keuze.

Lessentabel

Basisvorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Aardrijkskunde
1 / 1
Engels
2 / 2
Frans
3 / 3
Geschiedenis
1 / 1
Godsdienst
2 / 2
Lichamelijke opvoeding
2 / 2
Nederlands
3 / 3
Natuurwetenschappen
1 / 1
Wiskunde
3 / 3
Specifieke vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Bedrijfseconomie
13 / 12
Schooleigen vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Mens & Samenleving
0 / 1
P-UUR (creatieve, artistieke en persoonlijkheidsvorming)
1 / 1
Totaal
32

Wat biedt Onthaal, organisatie en sales?

Je leert op school en op stage de specifieke taken en vaardigheden van een administratief en verkoopmedewerker. In deze richting wordt er specifiek aandacht besteed aan: onthaal- en verkoopgesprekken, basisadministratie van een baliemedewerker, goederen- en documentenstroom in een bedrijfs-, winkel) en magazijnomgeving…

Naast een diepgaande ICT-vorming wordt er specifiek aandacht besteed aan het ontwikkelen van de communicatieve vaardigheden in het Nederlands en vreemde talen (Frans, Engels en Duits)

Je krijgt een praktijkgerichte vorming rond de werking van ondernemingen, de verkoop, klanten onthalen en informeren en beperkte administratieve taken uitvoeren en dit in een winkel- en bedrijfsomgeving.

In de masterclass Marketing gaan we nog een stapje verder en brengen we je de nieuwste inzichten bij van marketing in de retailsector.

Wie kiest voor Onthaal, organisatie en sales?

Als je kiest voor Organisatie, Onthaal en Sales heb je een sterke interesse in de economischeaspecten van de samenleving. Je hebt interesse voor vreemde talen, communicatie, informaticatoepassingen en verwerking van documenten en goederen.

Wat na Onthaal, organisatie en sales?

Na afronding van 6 Kantoor is een keuze voor een zevende specialisatiejaar een logische keuze. Pas na het zevende jaar verwerf je je diploma secundair onderwijs.

Wat na Onthaal, organisatie en sales?

Na afronding van 6 Organisatie, Onthaal en Sales verwerf je een diploma secundair onderwijs. Je kan dus onmiddellijk aan de slag als winkelverkoper of administratief medewerker onthaal.

Je kan ook een graduaatsopleiding volgen of de éénjarige Se-n-Se Commercieel assistent of Klantcontactmedewerker aanvatten.

Lessentabel

Basisvorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Engels
3 / 3
Frans
3 / 3
Godsdienst
2 / 2
Lichamelijke Opvoeding
2 / 2
SMART-Education
Maatschappelijke vorming - 1 / 1
Nederlands - 2 / 2
Wiskunde - 2 / 2
5 / 5
Specifieke vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Duits
1 / 1
Onthaal, organisatie en sales
13 / 13
Schooleigen vorming
Lesuren 5de jaar / Lesuren 6de jaar
Masterclass* Marketing
2 / 2
P-UUR (creatieve, artistieke en persoonlijkheidsvorming)
1 / 1
Totaal
32

Een masterclass is een vak dat een extra touch geeft aan de studierichting.
We willen leerlingen hiermee de kans bieden om zich te verdiepen in de nieuwste inzichten en vaardigheden binnen een domein of in een bijkomende taal.
We zetten er in op methodes waarbij leerlingen hands on en in levensechte situaties leren samenwerken, kritisch nadenken en een creatieve oplossing vinden voor een uitdaging of probleem.

Wat houdt het in?

Tijdens dit 7de specialisatiejaar word je gevormd in 2componenten: het communicatieve en het bedrijfsgerichte. Je krijgt een praktijkgerichte vorming rond de verwerking van in- en uitgaande goederenstromen op de werkvloer van een magazijn. Je bekwaamt je in deze materie via bedrijfsbezoeken en stage in een logistiek bedrijf. We bieden een opleiding interne transportmiddelen aan in een gespecialiseerd opleidingscentrum.

 

Voor wie?

Na afronding van 6 Kantoor is een keuze voor een 7de specialisatiejaar een logische keuze. In de oude onderwijsstructuur (huidige leerlingen 5de en 6de jaar) verwerf je je diploma secundair onderwijs namelijk pas na het 7de jaar. Je kan dus onmiddellijk aan de slag als logistiek bediende, orderpicker, magazijnmedewerker of heftruckchauffeur. Steeds vaker kiezen leerlingen na 7 Logistiek voor een graduaatsopleiding in de economische sector.

 

 

Lessentabel

Basisvorming
Aantal lesuren
Duits
2
Engels
2
Godsdienst
2
LO
2
Project Algemene Vakken
4
Specifieke vorming
Aantal lesuren
Leiding geven
2
Inbound (stage)
4
Outbound (stage)
5
Interne transportmiddelen
3
Veiligheid
3
Voorraadregistratie
2
Monitoring: stage
1
Totaal
32 lesuren

Welkom @Pyxiscollege!

Pyxiscollege@KoningAlbertlaan (1ste graad)
Koning Albertlaan 26
3620 Lanaken
089/71 46 47
Pyxiscollege@Bessemerstraat
Bessemerstraat 443
3620 Lanaken
089/71 46 38
Pyxiscollege@Stationsstraat
Stationsstraat 232
3620 Lanaken
089/71 41 29

Inschrijven voor het schooljaar 2021-2022 is mogelijk vanaf 01/03/2021.

Op dat moment kan je hier je gegevens achterlaten.

string(93) "/customers/7/8/a/pyxiscollege.be/httpd.www/wp-content/plugins/expliciet-gdpr/gdpr/wall/nl.php"

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.